Tuesday, August 4, 2009

Setahun sudah...Edisi Indonesia...


Manusia selalu berkata...
"kalaulah masa dpt diulang kembali..."

Selama ni gue angkuh..ngak pernah peduli akan kata2 org itu... gue anggap kata2 itu karut!!
"gilak!!! ngapain mahu diulang-ulang masa? ya udehh..yg dah berlalu biarkan saja berlalu.." hehe..


tapi hari ni...tanggal 6 ogos 2009...gue mulain mengerti...gue sendiri mula merasakan utk mengulangi saat2 indah genap sethn yg lepas..thn 2008..tanggal inilah gue dan dia berangkat ke kota jakarta dgn satu tujuan...mahu di celebrate anniversary persahabatan yg ke 9... waduhh...
lapangan air asia menjadi saksi!!! kota jakarta dan bandung menyambut baik kunjungan kami...betapa dia happy bangett...gue pun sama happy looo..!!
memang bahagia! sampai gue x pernah terpk langsung yg tahun ni gue akan berdepan tanggal dan bulan yg sama...tapi dia ngak lg di sisi gue...

MALAYSIA...masih lg tentang dia...
4 ogos 2009 jam 6.25pm...gue terserempak lagi dgn dia...kami sama2 pulang dari kantor...tapi menuju ke arah bertentangan dan rumah berbeda...walau cuma beberapa saat...gue dpt lihat dia segak dan bergaya memandu mobil biru milik teman baru...(dia ngak nmpk gue...terlalu berkonsentrasi barangkali)...menuju ke rumah yg baru didiami bersama teman baru..pastinya teman baru itu sudah ngak sabar mahu ketemu sama dia... lalu menunggulah dia di muka pintu...
sedang gue...masih memandu mobil yg sama yg pernah dia pandu ketika pulang dari kantor suatu ketika dulu...menuju ke apartment lama yg kami pernah tinggal bersama dulu...tapi kasihan sama gue sbb ngak ada sesiapa yg menunggu gue di pintu...

konklusi...6 ogos 2009 punya 2 rasa berbeda utk 2 insan yg dulunya sehati sejiwa...tapi kini salah seorang drpdnya sudah mati rasa dan jiwanya!

(entri ini terhasil setelah aku tiba2 terpk yg aku sorang je bodoh dok gila ingatkan balik sumer tarikh2 bersama dia dulu..dia???hampeh...)

kanak-kanak di Pasar Baroe, jakarta, indonesia

No comments:

Post a Comment