Monday, August 10, 2009

Please! Janganlah begini...

Susah betul berurusan dgn satu pihak nih. Asyik kita jer nak kena call, follow up tanya. Entah2 diaorg semua duduk mcm tugu kat meja. Ada call masuk baru angkat. Kot kata berinisiatif nak call aku bgtau feedback, hampeh! Dari last week aku dok follow up, alasannya sepesen jer. Sorang kata boss cuti, sorang kata boss meeting, sorang x angkat2 phone. jom sama2 cari rezeki sambil mencari keredhaan-Nya

Aku pun ada boss la wey! Sebokk gak dia, tapi ada jer masa nak layan tipon, nak jumpa tetamu. Tuhan bagi 24 jam. Pepandailah uruskan masa!
Memanglah aku yg nak interview, tapi tolonglah bagi kerjasama sikit beb. Tahulah boss korang yg aku nak interview tu org besar kat situ. Boss aku pun org besar gak apa!? huhh..
Kpd org perantaraan mereka2 itu cubalah pk sket. Kita sama2 keje, jomlah sama2lah buat keje memasing. Nak bergosip anyam ketupat, nak jual biskut raya ke tudung raya, nak menjahit, mengait buat crostich pun agak2 laa. Tapi jgnlah abaikan aku pekerja yg sebenar2nya mencari rezeki nih. Skali ketuk baru terhegeh-hegeh nak jalan. Pastu diam. Ketuk lagi dan lagi. Kalau tak ketuk, pakai jadi tugu perhiasan jelah kat situ sampai pencen. Sedangkan gajinya sentiasa berjalan walaupun kerjanya sekadar 'berdehem di tangga' dan kdg2 tak berjln langsung!!!

Kawanku di bawah juga khabarnya bernasib serupa! Kalau camni sampai bila kerja kita nak siap???

Dan...Disebabkan diaorg tak bekerja, kerja aku turut sama terganggu! Diaorg sibuk menjahit, menganyam dan ada aku dgr rancak buat MLM sementara tunggu balik time, tak pasal2 aku pun sket2 jadi cam diaorg...Buat keje sampingan time keje..yakni menulis blog meluahkan ketidakpuasan hati ini!
Ampunnnn...

No comments:

Post a Comment