Saturday, August 8, 2009

Selamat ulang tahun tak berulang...

LAPAN OGOS DUA RIBU SEMBILAN
Yay!!! Anniversary yg ke 10...
Sepatutnya hari ni aku happy...tapi aku tak happy walau sebesar kuman pun...
Sepatutnya hari ni aku wish kat dia..."Happy Anniversary"...tapi aku tak wish satu habuk pun...
Apa perlunya semua tu...sedang hakikatnya anniversary persahabatan yg ke 10 ni sebenarnya tak pernah dan takkan wujud lagi...
Takdir tertulis persahabatan aku dan dia hanya sah untuk tempoh 9 tahun 9 bulan je...

Aku masih waras...masih sygkan dia...namun takkan sesekali aku jadi sang penggila sambut anniversary tanpa pasangan bernama sahabat!!!Aku belum jadi org psiko!!!

Adoiii..sampai bilalah jemari aku ni harus mematuk-matuk keyboard ni? Berterusan menaip...menulis tentang dia...menulis tentang manusia yg dah lama lesap dari hidup dan pandangan aku...tongong gak aku ni!!!

Well...Aku bukan dtg dari spesis menipu diri sendiri...slps 3 bulan dia tinggalkan aku...dari 8/5/09 sampailah ke hari ni 8/8/09...aku masih hidup dlm bayang2...Setiap langkah aku...setiap pergerakan aku...setiap kerdipan mata aku...setiap nafas aku...setiap denyut nadi aku...setiap segala apa adalah dia!!!...semualah tentang dia...

Sedetik pun aku blom lg diberi peluang utk melupakan dia...sedangkan aku sgt menunggu peluang tu..(Lantaklah org nak kata aku jiwang ke apa ke...dah memang ini yg aku rasa!)

Aku manusia biasa...Rumit aku nak huraikan tentang erti rasa dan jiwa kat sini...mana mungkin aku mampu mengekspresikan apa yang terkandung dan terbeban dlm satu organ luar biasa yg diberi nama sebagai 'hati' ini...sape yg faham tu fahamlah...tapi yg pasti hanya Dia yg maha mengetahui...

Syukur...Walau ditinggalkan atas faktor pengkhianatan dan kegedikan...sekurang-kurangnya aku sedari awal lagi telah disediakan beberapa dia dan mereka oleh- Nya..

Dia dan dia: Mama dan babah yg sgt mengerti...
Mereka: Adik2 yg slalu di hati
Dia: Best friend yg sgt memahami...
Mereka: Teman sekeliling agar aku tak bersendiri...
Dia: Yg paling aku syg...dia yg ke2...yg sentiasa di sisi...
dan kamu...blogspot.com tempat curahan isi hati...

"Dah...jgn sedih2...biarlah dia pergi...hidup memang mcm ni..."- babah

Demikian kelebihan seorg bapa...dpt sama2 merasai kesedihan anaknya walau aku tak pernah meluahkannya...memang simple dan diucap selamba...tapi nasihat tu menjadikan aku lebih kuat dan sihat dari hari ke hari...huhu...

buat dia di mana-mana...
"happy..............happy lah...di sini tak mengapa...!"


Skrg ni terlalu byk harapan yg aku ada...namun satu pun aku tak tahu apa...
Semoga!!!

No comments:

Post a Comment