Friday, August 21, 2009

Moga cinta bukan karut dan dongengan!!!

Niat asal ke majlis nikah Ajai di Penang minggu lepas sekadar memenuhkan jadual hujung minggu yg sejak dua menjak ini sering 'berlobang' Sabtu dan Ahadnya; di samping menjadi rakan peneman kepada wartawan cantik Media Hiburan, si Yus.
Atas faktor tidak merancang itulah aku sedikit terlewat menulis tentang pernikahan Ajai dan permaisuri hatinya yang baru, Liza.
yus, mizi, rosli dan sorang lg photographer freelance aku dah lupa namanya

Syukur upacara mendirikan masjid di dalam masjid berjalan sempurna! Serba ringkas, namun meriah dek kunjungan saudara dan kaum keluarga mempelai. Makanan pun sodappp, especially ayam masak merah dan kuih seri muka. (Terima kasih pengantin dan penganjur majlis)
Kalaulah ada juadah yang sama terhidang time berbuka nanti...hehe..

photographer otai menunjukkan hasil kerjanya

Jujur...Ada 2 perkara yang buat aku TERTARIK dan TERFIKIR apabila mengenangkan majlis ni...

Pertama yang tertarik: Hantarannya...
(Tenung dan renung sendirilah gambar2 yg aku tangkap ni atau paling tidak pun segeralah membeli majalah Media Hiburan untuk liputan dan gambaran yang lebih luas dan jelas)
salah satu hantaran...kasut LV utk liza

Kedua yang terfikir: Beberapa butir bicara Ajai ketika menjawab pertanyaan wartawan...

(Walau aku tak bertugas, tapi aku tetap meramaikan sesi tu. Wartawan tetap wartawan! Sambil merekod video untuk dipertontonkan kepada mama di rumah yg teringin sgt nak tgk majlis nikah artis secara visual, hati aku amatlah tersentuh bila Ajai meluahkan komen tentang pernikahan kali keduanya itu. Aku tak tahu komen tu ikhlas ke tak, tapi sbg org yg berada di situ dan mendengarnya dari jarak tak sampai 1 meter, aku dapat rasakan ianya sangat jujur dan ikhlas)

Komentarnya lebih kurang bernada dan berirama sebegini:

"Pengalaman 11 tahun mendirikan rumah tangga dulu membuatkan saya menjadi lebih matang. Memang saya hampir give-up suatu masa dulu! Tapi saya berfikir, setiap orang tidak sama dan takkan sama. Syukur Tuhan telah menemukan kami dan membuka semula hati saya untuk menerima orang baru sebagai isteri. Apa yang dapat saya kata, ini semua kerja Tuhan!"
Terasa komen itu begitu 'dekat' dgn diri aku! Punya persamaan dlm konteks hubungan lalu yg sudah terputus. Sedang wartawan lain aku tengok biasa2 je. Yup...Aku sedang berputus asa, dan aku sememangnya sedang melaluinya! Andai ada ungkapan lain yang lebih sesuai dan dahsyat untuk menggambarkan maksud GIVE UP, aku akan pilih ungkapan itu untuk menggambarkan aku dan apa yg sedang aku alami!!!
Boleh percaya ke dgn cinta dan kasih syg sejati? Wujud lagi ke kesetiaan di dunia ni? Ada lagi ke manusia jujur? Tak rasa ke semua ni karut semata2?
(Kepala aku sekarang sering sarat diasak dgn soalan2 ni)

Dari-Nya aku datang, kepada-Nya jugalah aku kembali. Semoga hidup dan masa depan aku akan lebih terarah dan sempurna pada masa akan datang. Aku juga mahu bahagia, tak mahu selamanya give up... aku mahu percaya tentang adanya cinta. Aku tak mahu melihat cinta sbg dongengan. Aku mahu percaya tentang adanya kekasih dunia yg abadi.
sempat lepak kat gurney drive...nadia (tudung grey) adalah photographer bertugas
Selamat berbahagia Ajai dan Liza...

No comments:

Post a Comment