Friday, October 23, 2009

Salah dan saling salah-menyalahi...

SKRG!!!Bukan semlm atau esok.
Aku takde mood utk:
Blogging-Assignment-Berfikir-Berparti-Berpesta-LayanFB/BF/GF-Main-Bermain2-Tekan keypad henfon-Letak sebarang jenis phone di telinga-Buka mulut utk sebrg tujuan-
Aku takde mood utk mencari mood. Aku tak de mood utk apa2 pun.

OK, AKU SALAH!!! Memang aku salah. Sama ada dia tahu atau tak aku salah, tapi akulah org yg bersalah dan patut disalahkan bila aku menghadapi masalah mood.


TGIF! Thank God esok ngan lusa cuti! Kalo tak cuti mesti kerja2 aku menjadi kureng berkualiti. Tapi aku still tak puas hati. Ada apa dgn cuti kalo dia nekad mogok dan menunjuk perasaan. Tunjuklah perasaan kat org atau objek lain. Jgnlah kat aku. Ingat aku takde perasaan ke?!!
Kat Sunway Pyramid smlm, bila aku cakap dgn dia, dia diam mcm tugu negara! Tugu negara tak pelah diam, sbb dia tugu!


Tukang jual perfume kat Parkson pandang semcm. Pastu sengih2. Pehal ko? Aku ckp dgn dia tp takde respons. Mesti diaorg ingat kes aku nak dkt2 sama dgn kes Farid Kamil ngan Erra dlm filem 7 Perhentian tu. Aku try cover malu. Senyum pastu buat2 macho kat 'adik2' tu (Nasib baik elok) Tapi tak taulah menjadi ke tak! Lantak koranglah...Korang apa tau! Ni tugu bukan sebarang tugu!

Semuanya jadi tunggang-langgang. Padahal b4 this dah plan baekkk punya! Mlm tadi birthday party adik aku cancelled last minute. Aku dan dia tersenarai menjadi salah satu faktor majlis ditunda. Wahhh hebatnya dia, bukan aku OK!

Esok plak nak celebrate birthday Barry. Dah pre-order. Entah apa pulak dramanya! Berdebar rasanya hati...

Semua ni dia punya pasallah! Tapi sbnrnya lebih kpd aku punya pasal! Padan muka aku. Nak sgt kannn...

Y: Keje tipuuuu je kan???
X: Manade tipu!
Y: Sudahlah...Tak pernah berubah. Please lah!
X: Tipu apa nye??? Cuba cakap sket!
Y: ....................(Diam sampai ke saat entri ini ditaip)

OK. My fault! Tapi takde apa2 pun sbnrnya! Problem kecik, masalah klise yg melanda 'dia' yg tipikal orgnya yg sbnrnya. I thought dia unik, lain dari yg lain. Jenis tak kisah. Sama jer rupa2nya. Bila diri dia dibelenggu emosi dan diselebungi prasangka, jadi mcm ni lah.

Masalah normal kdg2 boleh membawa kita kpd satu situasi yg tak normal. Aku menghadapi byk pertuduhan! Aku normal dan biasa mcm slalu jer padahal!

Hopefully tak lamalah mcm ni. Mana boleh tahan asyik cakap sorang2 je. Bengong aku kalau lama2.

Kalau dia nak berterusan mcm ni aku ingat nak tukar plan lainlah. Dari Plan lama langsung ke Plan A!!! Huhu...beranikah aku?

No comments:

Post a Comment