Wednesday, March 11, 2009

Kluang RailCoffee yang dirindui....

Dah lama sbnrnya aku nak gi KLUANG RAILCOFFEE yg kat KLUANG tu...tapi minggu lepas baru berkesempatan sbb cousin aku yg duduk kat kluang tu kawin...
yealahh..slama ni asyik gi kopitiam yg dah dikomersialkan jerr....siap berair-cond bagai...sesekali aku naklah jugak gi kedai kopi yg betul2 dinamakan kedai kopi....
mcm2 yg aku bayangkan sblm sampai ctu...aku sampai ctu lebih kurang pukul 4.30pm...kopitiam tu xdelah jauh sgt dari pekan kluang...cuma terpinggir sikit jer...mana ada stesen keta api kat tgh2 pekan kan...??? lainlah stesen putra atau star lrt...
sampai jer sana aku jadi bengong jap...punyalah ramai umat manusia...entah apa yg diaorg mkn aku pun x tau...sedap sgt ke sampai org sanggup berkerumun mcm tu skali???!!!
thank God kitaorg tak payah tunggu lama...kebetulan ada customer yg bangun bila nampak kitaorg ber5 dtg umpama x mkn 5 hari...
aku..win...dikyin...wanie n nana...cukup satu kereta...adik laki aku..wan kena jadi driver utk mak n bapak aku..so dia x dpt join...hehe...sorry wan!!!
apa lagi????!!! time to order laaaa....!!! pening kaplaa tukang amik order tu menjwb pertanyaan kitaorg...yealahhh...1st time....mestilah bertalu-talu soalan yg kuar dari mulut kitaorg sbb takut terorder mknan yg x sedap...
tanya punya tanya kitaorg pun order BUN BAKAR KAYA...ROTI BAKAR KAYA...KOPI AIS ngan TELUR SEPARUH MASAK....yg aku order tu kira sajian wajib lah kalo sesape dtg kat sini...katanya....
sementara tunggu abang beruniform merah tu hntr mknan...kitaorg menikmati dulu NASI LEMAK yg memang dah ada kat atas meja...
dah menggigil lapar takkan nak pandang2..senyum2...jeling2 jer kot tgk nasi depan mata...nasi lemak tu ciput jer tau!!! confirm mkn sebungkus x cukup...paling kurang pun 3 bungkus....
bagi awek2 yg berdiet yg kebykannya bila nmpak nasik dia takut mcm nampak hantu...bolehlah mkn BIHUN GORENG atau MEE GORENG yg digoreng cincai tapi sedap...
harga x mahal...7o SEN kalo x silap aku...
tapi kitaorg masa tu xdenye nak diet2...apa lagi nak control2...selagi ada ruang kosong dlm perut..kitaorg sumbat jer dgn mknan...meja seblah pandang2??? huhh..ada mak kesahhh???

satu lagi....kalo korang dtg sini...ada 2 RUANG MAKAN yg korang bley pilih...satu kat luar...satu lagi kat dalam...dua2 pun ok....cuma kat dlm tu 'feel'nya lain sikit arrr...betul2 dlm stesen keta api yg buruk...kalo nasib baik boleh plak tgk keta api berhenti amik penumpang...

x cukup pegi ptg tu...esok paginya parents aku plak ajak kitaorg adik-beradik gi breakfast kat sini...
apa lagi....dgn tak mandinya kitaorg x menolak ajakan tu....
mak aiiii....kalo buat sendiri telur 1/2 masak kat umah jgn harap nak jadi mcm ni...
dua jenis roti bakar....aku sker yg jenis bun...
pulut panggang yg aku mkn masa kali kedua aku gi sini
nasi lemak...sikit jer kuantitinya...padanlaaa dgn harga kan??
sedutan kopi ais yg penuh nikmat...
wajah2 yg kekenyangan...
pemandangan kluang railcoffee dari luar...
aku dan win yg pasti akan merindui tmpt ni bila balik kl
akhirnyaaaaaaaa....

3 comments:

  1. kaya & kopi(sebuk@uncang)ada dijual dgn harga b'patutan...best2!!!

    ReplyDelete
  2. Congrat...tp make sure dh kuar kt BACARIA kan...jgn bg info lebih2 kt sini...nak tahu maklumat lanjut kena la dptkan BACARIA u olll...heheheh

    luv...

    Meen Tahrin

    ReplyDelete