Tuesday, March 10, 2009

Ingat Bangsar, ingat Mee Kari & Mee Wantan Berjaya!

ni mee wantan jenis biasa
sibuk buat mee wantan

ada customer diaorg request bubuh kuah mee kari kat mee wantan ni...
aku x sure sedap ke tak...sedaplah kot kalo tak xkan ramai yg buat mcm tu...

ni masa dia gaulkan mee dgn kicap
kicap ni lah yg dikatakan menyedapkan mee wantan kat cni...

mee kari yg telah dimakan oleh aku...x habis sbb byk sgt...bukan sbb x sedap tau!!!
pic ni saja jer aku letak...ala2 nak tunjuk suasana tauke kedai ni buat keje...
ni lah RESTORAN BERJAYA....
periuk mee kari...bukan 1...tapi 3-4 periuk sehari...
hehe....jemput makan!!! selain kuah...ada gak kerang...ayam...tauhu...taugeh...


Memang sedap! Kalo korang penggemar mee kari..korang memang wajib pegi sini...Aku tau pasal tempat ni dari ex-editor aku..Kak Laila...Rupa-rupanya restoran ni memang fofulerrr...Orang ramai dok panggil Mee Kari Berjaya sebab nama restoran ni RESTORAN BERJAYA....
Nak gi situ senang jer...betul2 kat BANGSAR...dekat2 dgn post office...dkt2 Subway (pun fav aku gak nih)... x silap aku...depan tu ada deret2 rumah teres...SEnang citer x susah pun nak cari restoran ni...yang susahnye nak cari parking...korang faham2 jelah cemana keadaan trafik kalo dah namanya Bangsar...tapi kalo yg jenis gila makan...diaorg redah jer walaupun sesak...
Kat cni ada byk menu sbnrnya...tapi paling femes mee kari ngan mee wantan...Aku nak bgtau awal2 tauke kedai ni Cina tau u all...tapi aku tgk org yg gi mkn kat ctu ramai Melayu...lg pun masa aku interview tauke restoran ni kata masakan dia halal...kalo korang tanya aku...aku yakinlaaa...tak de was-was sket pun...so aku pun try laa semangkuk!!!
Lepas baham mee kari tu barulah aku tau kenapa org dok tergila2 sgt mee kari kat sini...kuah dia nak kata pekat tak pekat..cair tak cair...sedap lah tu!!! patutlaaa dia masak kuah dalam periuk besar...
Dari apa yg diceritakan kat aku..mee kari ni umur dia dah nak dekat 30 tahun...resipi warisan turun-temurun...Bila tauke kedai bukak jer restoran pukul 7 pagi maka ramailah yg serbu..Pelik kan??? Pepagi mkn mee kari?? Tapi tu lah hakikatnya....Memang memula mcm kejutan budaya..tapi bila dah terbiasa...ok kot...
Ada gak aku risik2 tanya apa rahsia mee kari dia org dok giler sampai mcm tu skali....Tauke tu kata x de apa2...Yg pasti dia guna santan segar dan pes mee kari yg dijaga kualitinya dari dulu sampai skrg..Patutlah ramai peminat fanatik!!!
Kat dlm mee kari ni ada ayam...kerang ngan tauhu...Apa yg dpt aku kata memang sedapp arrr...Tak taulah korang camner kan???!!! Tapi sblm buat penilaian better korang gi try semangkuk dulu...Yang jenis x sker nak serabut2 n mkn dlm sesak2...baik korang gi lepas lunch hour...sbbnya lunch hour kat cni memang padat...
Kalo x sker mee kari...Korang bley try 'FISHBALL NOODLE' ngan MEE WANTAN gakk...Aku x makan punn tapi aku tgk yg meng'order' 2 sajian tu boleh tahan gak ramainya...Laju jugaklah tukang masak tu buat keje...Maklumlah kalo lambat customer cepat melenting especially kalo time lunch hour...
so...kalo ada yg teringin nak gi sini...aku memang x halang...harga pun x mahal...semangkuk mee kari kalo x silap aku harganya RM3.80...Dibuka setiap hari dari jam 7 pagi dan tutup lebih kurang pukul 6 petang...Jumpa di sanaaaa...sanaaaaa!!!

6 comments:

  1. Berseleranyeee jOm wiken ni ayg!

    ReplyDelete
  2. Alamak hari ni ada orang viralkan kata jumpa kaki katak dalam kuah mee kari....

    ReplyDelete
  3. mmmm...nanti pergi lah lagi kedai tuh makan katak favourite kau tuh...bagusss

    ReplyDelete
  4. Tak was was langsung. Sodap betul agaknya.

    ReplyDelete
  5. *Assalamualaikum, jom sebarkan berita ni sberapa byk yg mgkin utk membantu org yg memerlukan, terima kasih smua..aaminn.*

    Sy En.Mohd Zuhairi bin Noordin , pengasas produk herba dr hutan. Sy mnjual herba warisan yg mampu mrawat smua jenis kanser dari tahap 1 ke tahap 4 dan utk pengidap resdung kronik. Herba warisan dr hutan belantara ini tak mganggu rwatan kimoterapi. Ia blh diambil smasa rwatan hospital, malah lg baik jika berubat bsama spya lg cpt sembuh. Daun² herba trpilih ini sudah trbukti brkesan kpd rmai pesakit kanser & ianya sukar dijumpai, malah belum ada mna² syarikat yg mngeluarkn herba ini. Ia herba khusus mrawat kanser & resdung yg kronik. Fokus herba ni ialah mbunuh sel kanser hingga ke akar umbi spya kanser tak berulang lg.Jgn biarkan pnyakit menghuni dlm tubuh hingga kronik. Ia akn merebak ke organ lain.Bila dh merebak ia mnyukarkan rawatan. Herba bkn bnda asing lg. Jgn was² lg, sejak beratus thn herba dh digunakn oleh nenek moyang kita. Benda natural tak mganggu rawatan moden. Bkn pesakit kanser pun blh minum utk mencegah kanser. Utk psakit kanser, sy akn bantu hingga sembuh,memberi saranan & motivasi bgaimna utk hadapi kanser. Sy dh jumpa rmai psakit, kita blh brkongsi pndapat utk rawat smpai sembuh. Rmai psakit sy dh sembuh,anda bila lg?
    Hubungi utk order & pertnyaan:
    *En. Mohd Zuhairi Bin Noordin - 017468 7570*

    ReplyDelete