Wednesday, January 6, 2010

Terima kasih 2009...


Sedikit terlewat menulis tentang tahun baru
tapi tak terlalu lewat...
Hujung2 2009 dan awal2 2010 ceritanya begini...
2 jam terakhir 2009
aku di kondominium sepasang teman di desa petaling!
bersama teman2 baik
dan bersama teman baru
yang aku dpt rasa mereka juga baik!
1.1.2010 pun tiba...
12.01am, saat kedua, ketiga dan jam2 seterusnya dlm tahun 2010
disambut sederhana saja...
sambut dari koridor rumah teman yang sama
parti-parti melampau tak ada
tak ada jeritan huhahuha
mcm yg dibuat ramai warga kota!
aku bukan apa!!!
aku tak mau kecoh2
tak mau terover excited
tak mau menggila sambut tahun baru
sbb aku manusia yang sudah tahu
hukum yang satu itu
hukum yang berkata...
kita memang takkan tahu
dan takkan pernah tahu
apa akan jadi
dan apa pula sedang tunggu kita di depan sana...
dulu masa sambut 2009
dalam kepala fikir yang sama
fikir dan tahu manusia sudah ditentukan nasib
tapi tak tahu apakah nasib itu?!!!
tak tahu akan ada kehilangan itu
tak pernah tahu ada pertemuan baru
rupa2nya 2009 memang ada nasib tak baik
sedar2 ada yang pergi dan menghilang
tapi Dia adil
Dia beri tuah lain
Dia beri juga nasib yang baik2
dia beri kebaikan, pengajaran dan nikmat lain
itulah cerita di minda dan kepala aku mlm tahun baru!
cerita di koridor kami ramai2 tonton bunga api yang dipercik ke langit
layan bunga api dataran merdeka...
bunga api klcc...
bunga api the curve...
bunga api sunway pyramid...
malam itu bunga api di sana-sini
Indahnya bunga api
Indahnya saat begini!
Meriahnya bila bara api tempat panggang pun marak menyala
galak bakar garing daging kambing, ayam dan udang
buat aku dan teman lain kenyang
tak cukup menu panggang-panggang
tuan rumah rebus-rebus makanan yang dipanggil stimbot!
terima kasih teman, merangkap empunya port utk kami sambut 2010...
terima kasih 2009 atas peristiwa, pengajaran dan pengalaman
salam utk 2010 dan warganya...semoga menjadi lebih baik dari 2009!

No comments:

Post a Comment