Monday, November 30, 2009

Gantung baju di badan sendiri...

Pepagi, aku dan dia akan sebok lg kecoh sbb bangun lambat!
Mencuci diri, bersiap, pakai pakaian patut, biar nampak segak bergaya bila masa keluar cari rezeki nnt...

Pagi tadi masa aku depan cermin tengah tenung gaya rambut yg tak jadi2,
dia yg serius spjg tahun itu sudah bikin lawak besar , tp aku pula sengih saja masa tu
Kalau diikutkan etika, lawak pagi mcm tu patut diketawa sekuat hati, bukan disambut sengihan
Alasan; masa tu dah suntuk utk gelak2, rambut yg aku idam belum terbentuk!

Lalu kisah lawak tak sampai setengah minit tu terbawa-bawa sampai aku dlm kereta dan lebuhraya
Melarat sampai ke kantor, ke kafe dan di kerusi yg boleh dipusing2 ini
Di kepala asyik teringatkan lawak dia pagi tadi

pagi tadi dia pakai baju hitam...

dia: Laaaaaaa...punyalah hitam baju ni...(nada marah yg tak berapa nak marah sgt)
aku: Kenapa??? (terkejut sket sambil tgk dia kat blkg melalui cermin)
dia: Baju ni hitam. Hanger pun hitam. Tak nampak hanger. Tak pasal2 tersarung baju skali dgn hanger...(muka tak bersalah)
aku: ...diam...speechless (Pusing badan. Pandang dia kat blkg. Mcm2 la dia ni...Geleng2 kepala, jeling sket sbb dah lambat, rambut tak jadi lagi, lagi nak buat lawak mcm tu! Apa laa...Mamai sampai mcm tu!)

Dalam kereta sorang2 barulah berkesempatan gelak terbahak-bahak. Salah ke kalau baju dan penyangkut baju berwarna sedondon?!!!

*Bab buat lawak dia mmg hampeh! Yg lawak dia rasa biasa2. Yg tak lawak dan org lain x gelak boleh plak dia gelak. Kuat2. Filem Pisau Cukur yg bg aku dah cukup lawak tu dia kata bosan!
*Sampai kesudah rambut aku 'tak best'! Tak jadi!

No comments:

Post a Comment