Monday, February 23, 2009

Penemuan ikan bakar utk mkn tengahari paling best...Ada kat Sri Muda rupa2nya!

ikan bakar diaorg bakar kat depan restoran...aroma dia...perghhhhhhh
dah kenyang kenalah beratur plak utk bayar...tak pe...walaopun pjg...cashier kat sini buat keje pantas!!

ada ikan bakar biasa dan ikan bakar sambal...pilih jer ikut selera korang!

gulai kawah....pakcik n makcik2 suka giler nih....

ni time customer penuh...tp jgn risau...walopun penuh tmpt utk korang mesti ada punya!!!

Yay...Aku dah jumpe!!! aku dah jumpe...Spjg hidup aku ni..dah byk tmpt aku lunch ikan bakar...tp semuanya ada yg 'kureng'...tak 'feel'...hehe..mana taknye...ada yg jual ikan x fresh...ada plak yg buat air asam or kuah pencicah ikan bakar yg x sedap langsung rasanya....
Bestnyeee...at last aku jumpe gak satu kedai yg terletak kat SRi Muda...seksyen 25 Shah Alam...kak norsiah (baik kakak ni) yg perkenalkan kat aku...memula aku sampai...aku tgk kereta berderet parking kat luar restoran tu..malaslah nak buat andaian awal sbb aku dah byk kali sgt terkena...bagi aku kat KL ni jumlah pelanggan x mencerminkan kesedapan mknan...ada yg customernya ramai giler tp bila aku gi try sendiri...rasa mknannya tersangatlah ADO!!! sedap lagi aku masak!!!
tapi kat kedai ikan bakar kak mah ni memang lain sket...dah la byk jenis ikan ..fresh plak tu..harga pun x mahal sgt..lg best pencicah dia pun byk...ada air asam...sambal belacan..sambal kicap..budu..cencaluk...semua jenis pencicahlah dia buat...
lauk-lauk kampung yg ada kat cni pun sedap u all...byk pilihan...kawah gulai dia punyalah besar...tu pun sekejap jer licin..sama gak dgn sup tulang n gulai kambing...

5 comments:

  1. kasiklaa directionnya tuan rumah....

    Sri Muda tu bukan besar lubang idung anak i okeh..so siler kasik direction n alamat penuh ek...

    tenkiu

    ReplyDelete
  2. Aritu masuk jalan² cari makan pun tunjuk signbod depan ja.. kot nak kasik tau area mana, ada landmark apa². Tmn Sri Muda tu punya la luas... dh try round ahad lepas.. balik mcm tu ja.. :(

    ReplyDelete
  3. Ni dah dpat alamat dia.. tadi cek google map.. ikut street view sampai depan kedai.. :)

    Jalan 25/119
    Taman Sri Muda
    40400 Shah Alam, Selangor.

    ReplyDelete
  4. memang sedap makan ikan bakar...

    Ada urusan di Shah Alam/Klang/USJ Subang Jaya i.e ADTEC, CIAST, WISMA GM, UITM, UNISEL, MSU, POLITEKNIK Shah Alam atau sebagainya. Tempahlah homestay kami yang
    berdekatan dengan harga berpatutan (RM180/semalam) dan boleh layari INTERNET @ UNIFI percuma. Layari blog kami untuk info terkini di http://onlinebookinghomestay.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. kuah pencicah dia campur dgn yg smlm2 punya...aku dah kena food poisoning kat sini...cet...aku xkan makan kat sini lagi

    ReplyDelete