Saturday, February 14, 2009

hello u all...

nana, photographer yg byk menolong dan menyumbangkan gmbr tmpt mkn yg meletoppp
kawan baik aku....x pernah jemu bg cadangan tmpt mkn mana yg aku patut cover...




aku yg suka makan!!!



salam...
nama aku E...E-bacaria...aku dpt nama ni sbb aku keje kat bacaria...jadik tukang tulis n tukang cari citer2 menarik utk suratkhabar ni...kolum 'JOM MAKAN-MAKAN' adalah salah satu kolum yg aku kena handle selain kolum2 lain...walau pun BACARIA tu kuar seminggu sekali, tapi pening gak kepala aku ni nak pk pasal tempat2 mkn yg best kat malaysia ni...kalo stakat kedai mkn yg cantik2 n eksklusif...memang takde hal punya! kat kl n selangor pun belambak...yg jadi cabaran utk aku bila aku digalakkan utk cari port mkn yg sedap..famous lg fofuler..tak kisahlah kedai tu buruk tahap nak roboh pun...yg penting tmpt mkn tu sedap dan unik...paling penting orang suker nak pegi...
kira punya kira...dah lebih 2 tahun aku dok buat kerja mencari dan menemuramah tauke kedai mkn yg bertuah sbb terpilih utk masuk ke kolum aku kat akhbar BACARIA ni...ermmm...mcm2 pengalaman yg aku dpt..paling tak boleh lupa bila ada tauke kedai siap suruh aku bayar mknan yg aku n photographer aku mkn kat kedai dia...padahal aku nak promosikan kedai dia...pe salahnya dia sedekah sikit...nasib baiklah aku jumpa sorang jer org mcm dia...tauke2 lain semuanya tahu cara nak entertain reporter...yg baik giler babi pun ada...selagi ada ruang kat meja mkn, selagi tu lah dia nak jamu kami dgn segala makanan yg ada kat kedai dia...dia ingat perut aku sama besar dgn meja mkn dia yg besar tu ke??!!...hehe...mcm2 hal...
berangan punya berangan...maka tercetuslah idea utk aku buat blog ni...drpd aku simpan jer artikel aku kat folder dlm laptop aku...baik aku share dgn korang, 'kaki makan' sekalian yg terlps nak beli n baca bacaria..maklumlah, semua sibuk dgn keje...takpe...aku faham...
harapan aku...lepas korang baca blog ni...sekurang2nya korang dpt idea tmpt mkn yg nak dituju...ada kedai murah, ada kedai sederhana n ada kedai yg mahal sket...pilih jer yg mana sesuai dgn selera n tahap ketebalan beg duit korang...YG PASTI...setiap kedai mkn yg dah tertera kat sini...ADA KELEBIHANNYA...kalau tak..takkanlah boleh terpilih utk disiarkan dlm paper pujaan ramai...BACARIA...
kalo ada yg nak bagi cadangan..lagilah bagus dan sgt dialu2kan...

1 comment:

  1. macam nak berkenalan ngan kawan yang slalu bagi idea katner nak makan tu bleh ker??

    heheheheheh....blehlaaa tolong kasik idea kat aku yang skeeee sangat makan.....bleh ker??

    ReplyDelete