Sunday, February 15, 2009

Breakfast Mee Jawa kat Seksyen 16, Shah Alam

sedap...photographer, nana, aku mkn sampai licin mangkuk!!!
makanan lain pun best jugak!!!
periuk kuah mee ni memang besarrrr gilerr


Slalunya kita dgr orang akan makan nasi lemak atau roti canai jer time breakfast kan??? Tapi kalau ada yg nak kelainan dan nak tukar selera...korang boleh cuba mee Jawa kat pasar seksyen 16...Memula aku pun tak tahu-menahu yg orang Melayu ni suka mkn mknan jenis berkuah time pepagi. Tapi bila aku pegi sendiri tmpt tu dan tgk berduyun orang kita dok pekena mee Jawa 'Wak' ni, barulah aku sedar yg Mee Jawa skrg ni pun dah dijadikan salah satu mknan utk breakfast...
Aku panggil tauke kedai ni Wak jer...yang bestnya...Wak bukan jual Mi Jawa jer...mknan lain pun ada gakkk...Senang citer sumer makanan utk breakfast termasuklah kuih-muih pun dijual kat situ...harga memang murah...tak payah risau! Rasa pun sedap dan aku jamin korang akan balik ke rumah/ofis dgn kekenyangan dan puas hati...
lagi satu yg korang kena tau...Kedai Wak ni bukak dari pagi sampai tengahari jer...kalau nak beli kuah saja utk majlis kenduri-kendara pun Wak jual...cakap jer nak berapa ringgit...laju jer dia bungkuskan utk korang...

2 comments:

  1. bleh tak kasik direction nak pegi ke situ cemana....

    i cuma tau and hapal jalan nak ke Ole jerk....hahahahah

    ReplyDelete