Monday, July 27, 2009

Patah, tumbuh, hilang, bergantikah???

Ikan aku yg namanya fifish tetiba je mati!!! aku x sure bila fifish mati...semlm sblm aku kuar gi bertarung utk treasure hunt...sempat aku jenguk jap balang tmpt tinggal diaorg..idup lagi...sihat walafiat...gembira je berenang-renang anak...
tetiba pagi td masa nak bg diaorg mkn...aku tgk fifish baik punya terapung kat permukaan air...aikk..takkan fifish baru nak bljr berenang kot???aku xtau punca kematian...mungkin dia ada penyakit kronik yg aku xsbg tuannya xdpt nak kenal pasti sblm ni..mungkin juga dia terkena h1n1..maklumlah...musim...
dan dgn ini diumumkan...fifish sudah tiada...
huhu...now tinggallah fishie (teman sepermainan fifish) keseekorangan...kesian sungguh aku tgk dia sepi idup sensekor..haha..sejak 2 menjak ni aku sgt memahami perihal sunyi dan sepi nih...walaupun aku manusia dan diaorg ikan...pada aku pedihnya sama jer xde bezanya...lalu aku pun berbisik utk fishie yg masih idup...
"nak buat cemana dah xde jodoh...sabar jelah"
(ungkapan klise yg sgt senang diucapkan mereka yg xpernah tahu maksud sepi & kehilangan)

langsung aku text dia yg nun berout-station kat penang utk bgtau berita tergempar nih...cett..ingatkan nak tumpang sedih sama ngan aku...tgk2 dia boleh plak kata aku penyebab ikan tu mati...aku punyalah serius kat sini...dia cool jerr...siap sakat2 aku...memain!!!

"ni mesti x bagi makan nih..."

"haaa!!!!! tau..tau...mesti sbb celup tgn dlm balang kan??"

sedapp jer tuduh aku..dia memang slalu berprasangka camtu kat aku..sbb aku slalu geram tgk ikan2 tu dok kodek2 ekor dia..buat aku rasa cam nak sentuh sikit...time dia xde aku ada try sentuh dan usap ikan2 tu...hehe...
"tak pe...promise belikan new fish bila dah balik kl nnt..."
"promise..."

berkuranglah sikit kesedihan bila dia pujuk camtu...aku syg fifish ngan fishie...syg sbb dia yg belikan semuanya utk aku..syg sbb dia pun sygkan fifish ngan fishie sama cam aku...
tapi bila dah dpt ikan baru nnt nak letak nama apa pulak??? takkan nama fifish lagi kot???maka bermcmlah nama bermain dlm kepala otak aku...fitri...fi...fiza...fidah...fi...firdaus...arghhhhh....

No comments:

Post a Comment